Jag läser sällan citat ännu mera sällan lyfter jag upp dom i mina flöden. Men här är ett som fastnade;

”Att vara engagerad betyder att vara lojal till vad du sagt, även när känslan som fanns när du sa det, är borta.”

För drygt fem år sedan lyfte min egen pt på mig en ryggsäck som vägde drygt 25 kilo. Samtidigt så sa hon, detta är den vikt du tidigare burit på som kroppsvikt.

Samtidigt tänkte jag, aldrig mer, nej aldrig mer skall jag hamna där.

Nu fem år senare är jag en ganska vältränad 55 åring. Jag har haft förkylningar, influensor, handledsbrott, magsjuka, intensiva arbetsperioder. Ja allt det som  garanterat kan få vem som helst att sluta träna eller tappa engagemanget. Självklart slår tanken mig att det ger mig möjlighet att göra något annat, att ligga på soffan t ex, jag är ju ändå skadad.

Igår körde jag ett pass bestående av stakning i ca 30 minuter, lite rehab övningar för axlarna och avslutar med sådär 55 min intensiv cirkelträning.

Du, läs gärna det inledande citatet en gång till och fundera på vad det betyder för dig.

Kommentera

