Min fru säger att man måste ha en balans i saker man pysslar med. När hon pratar balans så är det utifrån perspektivet långsiktigt hållbart. Det är av omtanke som hon återkommande tjatar om att jag skall ha återhämtning i min träning. Hon pratar alltid om helhet och att saker hänger ihop vilket jag tycker känns helt rätt.

Jag tränar och belastar mig fysiskt med en stor mängd olika saker allt från spinning till cirkelträning och crossfit. Passerar just nu drygt 110 gjorda pass sedan årsskiftet.

Men vila och återhämtning behöver inte betyda soffan, det kan handla om allt från trädgårdsarbete hela vägen till att rasa runt med barnbarnen några timmar.

Helgens återhämtningspass blev just 100 meter häck. Dvs klipper man den på två sidor och höjd så blir det ca 100 meter. Självklart för hand med häcksax, lite sport måste de ju vara.

Nästa vecka blir en vecka som ger mig möjlighet att få cykla utomhus i kombination med cirkelpass på Bromma träningscenter, toppat med lite annat. Fick lite inspiration i att göra en ”Murph” som veckan utmaning. En träningssekvens eller wod som man säger i crossfit. Återkommer med resultatet i veckan. Den går till på följande sätt;

”Murph”
1,6 km löpning
100 Pull-ups
200 Push-ups
300 Squats
avsluta men 1,6 km löpning

Blir nog ingen rekordtid på den, men man måste ju börja någonstans, får väl ta en före och efterbild på den.

Vill du se vad min frun gör och  tycker just nu, skall du gå in på hennes bloggade på REFO.

PS. Note to self, häckklippning är inte ett riktigt träningspass som går in i statistiken, men det ger mycket balans, om du frågar mig.

Kommentera

